EXAMENTIJD!!
AANGENAAM LEREN KAN!


Picture-Taker-ipyAAy

De examentijd is een periode vol spanning, stress en hard werken. Met deze tips wordt het een stuk aangenamer!

Picture-Taker-yY7UV9

Zorg dat je uitgeslapen bent. Nachtenlang doorleren heeft vaak geen zin: beter kun je goed uitgerust zijn, zodat je veel energie hebt om je goed te concentreren op je examen.

Picture-Taker-knO8Bf

Leer tijdens je energiepieken.
De leerkwaliteit piekt tussen het midden van de voormiddag en de lunchtijd.
De betere tijd om te leren is ’s morgens.
Nachtblokkers hebben ook energiepieken: na middernacht is dan de beste periode.
Neem een pauze na een uur gestudeerd te hebben, dan kan je met dubbel zoveel aandacht terug aan het werk.

Picture-Taker-kXqxbT

Doe een middagdutje.
Enkele minuten indutten volstaan om opnieuw vol energie en concentratie aan de slag te gaan.
Picture-Taker-KoOvqr
Herhaal.
Leer met kleine blokken en herhaal.
Grote lappen tekst na elkaar zijn minder handig te hanteren.

Picture-Taker-Iz7BHs

Schrijf op:
Heb je moeite met het instampen van de stof, schrijf het dan op, en hang memorieteksten op de plaatsen waar je veel komt:

  • boven je bureau
  • in de keuken
  • boven je bed
  • je bad
en lees het telkens opnieuw.

Picture-Taker-Xv5atY

Sport, blijf van snoep en zoetigheden af.
Bij stress produceer je extra adrenaline en dat verhoogt de behoefte aan zoetigheid.
Extra zoetigheid jaagt de adrenaline productie omhoog.
Je suikerboost geeft je plots energie, maar valt pijlsnel weer omlaag, waardoor je behoefte aan suiker opnieuw toeneemt.
Ga liever een half uurtje sporten, zo wordt je adrenaline op een gezonde manier verbruikt en heb je erna weer volop energie om te studeren.

Picture-Taker-UrmIXj Picture-Taker-1o5ZBS Picture-Taker-MiOHg0

Koffie, roken en alcohol zijn uit den boze.
Je wordt er niet fitter van of helderder in je hoofd, in tegendeel: je zenuwen staan tot het uiterste gespannen en je raakt uitgedroogd en suf.

Natuurlijke hulp:

Picture-Taker-AjW1qx Picture-Taker-ahlodL

Neem extra Vitamine B.
Dit helpt bij stress en een prikkelbare gemoedstoestand.
Vitamine B vindt je in: kip, kalfsvlees, haring, tonijn, makreel, aardappelen, zilvervliesrijst, witte bonen, volkorenbrood, eieren, erwten, sojabonen, bloemkool, spruiten, biergist, bananen, pompelmoes en walnoten.
Een voedingssupplement kan ook helpen.

Picture-Taker-6XCbPx

Verdampen van etherische oliën in de studeerruimte:
Citroen: voor concentratie op de essentie, werkt ophelderend.
Munt: houdt het hoofd koel.
Niaouli: verbetert de concentratie en maakt helder op een zachte manier.
Geranium: is zenuwversterkend, emotioneel verwarmend, maakt onvermoeibaar op een zachte manier.

A. Vogel Passieflora complex forte Picture-Taker-qanfi4

De rustgevende kruiden passiebloem, citroenmelisse en valeriaan maken je rustig, houden je hoofd helder en laten je je concentratie behouden.

Reiki: een energie opladende sessie die je volop energie en positieve ingesteldheid brengt.
Neem een kijkje bij
therapieën of dubbelklik hier en ontdek wat Reiki voor u kan betekenen.

Ik wens je een aangename studeertijd toe en een pracht van een resultaat.

Picture-Taker-CamBGF

Wil je één van deze natuurlijke hulpmiddelen aanschaffen,

  • laten uitmeten,
  • toepassen,
  • maak dan snel een afspraak op 014 61 98 03 of 0485 733 230.

Tot gauw
Marina