BALANS DOOR MIDDEL VAN VOEDING


Voeding is als het ware de brandstof waarop je lichaam functioneert. Het betreft eten en drinken. Van tijd tot tijd kan het zijn dat de balans een beetje zoek is. Mits evenwichtige voeding, wat bijschaven hier en daar, kan er opnieuw evenwicht gebracht worden in jouw interne en externe welzijn.

Wellicht kunnen de volgende werkwijzen je op weg helpen:


12 WEKENPLAN VOOR EEN GEZONDE VOEDING

Door de jaren heen is voeding minder “rijk” geworden aan energie, wat maakt dat er niet veel meer voedingswaarde in je voeding overblijft. Je dient dus veel meer te eten om dezelfde waardevolle kracht en energie uit je voedsel te halen.
Anders gaan eten is dus de boodschap.
Maar hoe begin je aan het wijzigen van je vastgeroeste eetpatroon?
Met een
12-wekenplan kan je een nieuwe start maken.
Ik leg je haarfijn uit wat de “do” en “don’t”-s zijn en hoe je dit stapsgewijs kan integreren.

BLOEDGROEPDIEET

Wetenschappelijk onderzoek heeft aangetoond dat er een sterke samenhang is tussen je bloedgroep en je gevoeldigheid voor bepaalde ziekten.
Bloed speelt een belangrijke rol in onze afweer. De vier bloedgroepen (A-B-AB en O) reageren op verschillende manieren op bepaald voedsel.
Wil jij weten welke voeding voor jou
heilzaam, neutraal of te vermijden is, dan kan eten volgens het bloedgroepprincipe een gepaste methode voor jou zijn.

ARCADISCH RITME

Het leven bestaat uit cyclussen. Denk maar aan de seizoenen of je vruchtbaarheidscyclus om er maar enkele te noemen.
Iedereen heeft een soort mechanisme in zich dat dienst doet als een
innerlijke klok, een ritme. Deze klok regelt je zogenaamde circadische ritmen: zo is er een periode om voedsel tot je te nemen, een periode om het te verteren en een periode om de resten uit te scheiden.
Hoe dit in jou voordeel kan werken en je een dynamische gezondheid kan schenken, kan ik je toelichten aan de hand van jouw eigen “arcadisch ritme”.

Interesse of meer uitleg nodig, voel je vrij om mij te
contacteren.